Followers

Monday, December 5, 2011

Melawan Tuntutan

Aku percaya kebanyakkan pembaca2 tegar di blog ni berkemungkinan adalah seperti aku. Seorang lelaki yang dilahirkan cukup sifatnya sebagai lelaki. Namun di sebalik naluri lelaki itu terpendam satu perasaan kecil terhadap kaum sejenis. Bukanlah sesuatu yang mudah untuk menafikannya. Kadang2 aku terfikir kenapa aku di ciptakan dengan memiliki naluri ini?. adakah ini satu dugaan dan ujian untuk aku mengenal diri dengan sebaiknya.  Sepanjang aku hidup ini, aku akui aku ramai kawan lelaki dan juga perempuan. Tapi aku lebih suka berkongsi hal2 peribadi dgn kawan2 lelaki aku. Ada juga kawan2 perempuan yang faham tentang diri dan naluri aku ni. Tapi atas nama teman mereka hormat. Mereka tidak pernah mempersoalkan.

Berbalik kpd "melawan tuntutan".. Sebenarnya apa yg aku nak tulis dan ceritakan bukanlah kisah dongeng semata. ataupun sengaja aku reka. Tapi ini adalah kisah sebenar yang telah aku lalui. walaupun berat dan perit untuk aku luahkan tapi niat aku untuk membantu mereka2 yg senasib seperti aku. Korunk pasti tau bagaimana perjalanan hidup aku sebelum ini. kalau korunk bacalah N3 aku drpd awal.  Aku pernah terlanjur dan melakukan hubungan yg haram itu dengan ramai lelaki. tapi tidaklah sampai main 'belakang'. cuma sekali shj aku terlanjur sebegitu. saat tu aku rasa bersalah dan takut yg teramat sangat. aku takut tuhan akan membalas segala perbuatan aku. Perlahan-lahan aku cuba memperbaiki diri untuk menjadi lebih baik. yelah seperti kata Zack," kita ni kena sedar diri di bumi Allh ini, jangan jadi pelampau, pelampau kepada sape? Pelampau kepada Allah dan diri sendiri." Kalu nk cari kebahagiaan dunia dan akhirat kenalah berhati-hati dengan segala tindak tanduk kita di muka bumi ini. Fikir sedalam-dalamnya sebelum melakukan sesuatu... Aku pun masih dalam proses memperbaiki diri. Perlahan-lahan. Dan jangan lupa DOA kepada Pencipta Yang Esa. Aku harap aku akan berubah menjadi lebih baik.

Tapi aku hanya manusia biasa. Iman di dada hanya senipis kulit bawang. Kadang2 aku x kuat nk melawan nafsu gila aku ni. bila sampai gelora nafsu ni membuak2 aku ada banyak cara untuk hilangkannya. contohnya aku akan melancap. tengok website blue. Dengan cara itu shj aku dpt meredakan sedikit tuntutan nafsu gila ni.
tak taulah korunk mcm mn tp klu aku begitulah caranya sbb apa?. setiap kali lepas lancap sampai keluar mani aku akan rasa kepuasan yg terlampau. jd aku bole hilangkan selera untuk melakukan dengan org len. Klu web blue tu, aku akan tgok video2 sehingga sampai satu tahap aku akan jemu. bila dh jemu dn borink maka aku bolehlah hilangkan nafsu gila aku. Itulah caranya aku menghilangkan nafsu gila ini.. itulan ygf aku maksudkan "melawan tuntutan".. tuntutan nafsu jahat dan gila... Aku harap aku akan menjadi lebih baik... Aku perlu cari sebutir kekuatan yang terselit di hujung fikiran aku... Ikut hati mati, jadi dengarlah kata akal yg lebih bijaksana tanpa emosi.

6 comments:

  1. ya fauzzan... tp dia dh nak "pergi"... lepas ni xde lg kata2 hebat dr seorang yg bernama zack hunter....

    ps: sedey bila memikirkan akan kehilangan seorang kawan lama...zack hunter.

    ReplyDelete
  2. aloo bro...mmg best la baca ko nye n3..dis my 1st time buka blog ko n aku trus fall in love tgk n3 ko sume...anyway Mie..kat cnie la ko slalu lepak ek..good job adam...tahun baru...ada perubahan baru kann...nie kira azam 2012 la ek??
    i'll follow u bro..
    tahniah tlh memenangi hati aku utk baca n3 ko..

    ym:arul5682@y.c

    ReplyDelete
  3. Tq Arul... aku manusia biasa... banyk buat salah.. kadang2 sampai satu tahap aku terlupa diri... di sini aku bertemu dgn seorang insan yg bnyk membantu aku kembali ke pangkal jalan.. apa yg aku tulis cuma luahan hati dan perasaan. yg x mungkin aku ungkapkan di dunia nyata... Terima kasih krna sudi singgah dan baca blog aku ni.. Yang baik ambiklah jadi pedoman yg x baik tu just sebagai angin lalu... Harap2 penulisan aku membantu mereka2 yg memerlukan...

    ReplyDelete
  4. Salam,,,, Aku & ko mempunyai byk persamaan, Aku masih dapat mengelak hubungan songsang hingga kesaat ini. Aku byk mendalami ugama seterusnya aku sangkakan aku dah pulih utk hilangkan minat pada llki & mengambil jalan utk berkahwin. Tetapi naluri utk llki bertambah menjadi2.. Jalannya aku cuba praktikkan cara seperti yg ko buat tu... lancap & tgk video gay, itu jer caranya. Tapi aku ttp rasa bersalah akibat membelakangkan isteri.

    ReplyDelete
  5. azil... ko kena ingat itu sume adalah ujian. org len x tau kita di uji seberat ini. sebenarnya Allah sayangkan kita. mmg ujian ini teramat berat tapi kita dikurniakan akal fikiran jadi di situlah segalanya diputuskan. Ko jgn anggap ko embelakangkan isteri ko.. anggap sahaj itu ujian dan ko harus cuba untuk menghadapinya...minta doa pada Allah supaya di buang jauh2 naluri dan perasaan songsang itu.. insyaallah DIA akan mendengar... aku pasti suatu hari nanti ko akan menemui sinar itu seiring meningkatnya umur kita..semakin hari kita akan semakin bijak dan matang dalam setiap tindak tanduk kita..ok...

    p/s: TQ sbb sudi singgah di sini...

    ReplyDelete