Followers

Saturday, January 29, 2011

AIB orang vs AIB diri

hmmm... semalam aku dpt khabar yg kurang enak ttg sorang sahabat aku ni.. dia ada masalh dn melibatkan kes polis... sayu jugak aku dgrnye... aku mmg x sangka dia boleh terlibat mcm tu... aku sedey sgt...

inilah yg dikatakn lumrah kehidupan...kerana wang kita mungkin hilang pertimbangan jika diri tidak di pagari dgn iman yg kuat dan pemikiran yg waras... inilah apa yg aku nk kongsikan... semua org ada AIBnya sendiri..(aib.. apa tu?).. aib adalah satu perasaan..perasaan MALU...malu jika perihal buruk pasal diri di ketahui org len... setiap org ade rahsia diri yg harus tidak diceritakan kpd org len...hanya ALLAH shj yg tau...

(ehh..aku ke ni????...mcm ustaz pulak berceramah).. korang sume jgn lah igt aku ni jahat sgt... walaupun aku amat nakal dgn perihal diri aku tp aku jugak manusia biasa yg hina disisi pencipta yang esa... aku jugak ada aib aku sendiri.... dn aku amat berharap aib aku    tidak di ketahui org len...

jadi kita sume harus dan wajib menjaga aib org len jika tidak mahu aib kita diketahui org len... jika kita menjaga aib org maka allah pasti akan menjaga aib kita... ok

sedikit renungan dari insan yg amat hina ini..... salam

No comments:

Post a Comment